hr. struganoff

Velkommen i Hr. Struganoffs restaurant!

09.08.18
Sommeren over kan du og dine børn lege i Hr. Struganoffs sjove univers her på biblioteket.

Torsdag den 5. juli åbner vi en helt ny udstilling fuld af leg og finurligheder.  Udstillingen bygger på de sjove og underfundige bøger om den skøre kok Hr. Struganoff, og alle børn er hermed inviteret til at kokkerere i restauranten!

Bøgerne handler om den foretagsomme kok Hr. Struganoff, som gerne vil gøre sine gæster glade i restauranten, men som måske har det med at komme til at overdrive en LILLE smule, når han først er kommet godt i gang med kokkerierne.
Historierne er tegnet af Siri Melchior og skrevet af Kim Fupz Aakeson, og i seriens fire bøger kan de små og lidt større børn lære om bogstaver, tal, modsætninger og farver.

På biblioteket bliver der masser af muligheder for at lege og gå på opdagelse i Hr. Struganoffs univers. Der hører også en række små, sjove opgaver til udstillingen, I kan hygge jer med her eller tage med hjem.
Hr. Struganoff-udstillingen henvender sig primært til børn i alderen 3-7 år og kan opleves på Herlev Bibliotek frem til 25. september.

Kom til åbning med lagkage-workshop
Vi vil også gerne invitere jer til en særlig åbning af udstillingen allerede onsdag den 4. juli klokken 14.00-15.30. Her vil I ud over at lege og løse opgaver i udstillingen også få historien om Hr. Struganoff fortalt – og I kan bygge jeres helt egen Hr. Struganoff-lagkage! Husk at tilmelde jer senest dagen før. Kun børn skal have billet.

Få billetter.

Vi håber at se jer blandt potter og pander!

Fotos: Christoffer Askman Photography
Udstillingen er en del af det børnelitterære formidlingsprojekt Fang Fortællingen, som 10 børnebiblioteker i hele Danmark deltager i. Projektet er støttet af Slots- og Kulturstyrelsen og Nordea-fonden.

Fang Fortællingen-logo           Nordea               SLK