Voksenarrangementer

Eventyrlige, historiske kvinder

Hør om tre stærke kvinder og find styrke, mod og inspiration i deres liv
Billet: Gratis
Hovedbiblioteket

Herlev Bygade 70
2730 Herlev
Danmark

Kom til en aften med fortællinger om tre eventyrlige kvinder, der har sat spor i verdenshistorien.

Vi har inviteret Line Friis Frederiksen fra Kvindelige Eventyres Klub til at fortælle:

I 1893 forlod Mary Kingsley pladsen som pige i huset i England for at rejse til Vestafrika. Her besteg hun bjerge og boede hos kannibaler – altid iført sin lange, sorte kjole.

I 1932 fløj Amelia Earhart som den første kvinde solo over Atlanten. Fem år senere forsvandt hun sporløst under sit forsøg på at flyve jorden rundt – hendes forsvinden er stadig et mysterium.

Og så er der danske Estrid Bannister Good, der i 1940’erne sad med i Det Danske Råd i London, overlevede en tsunami i Japan, blev fiskerkone i Irland – og var inspirationen til den kendte og filmatiserede roman ”Barbara” af Jørgen-Frantz Jacobsen.

Hør de fantastiske beretninger om de tre kvinders liv – og om den inspiration, vi kan hente i deres fortællinger.

Line Friis Frederiksen er biolog, videnskabsjournalist, forfatter, tv-vært – og eventyrer.