Voksenarrangementer

Luftigheder – let med litteraturen

Oplev digter og vejr-entusiast Lars Emil Foder (LEF) fortolke luften gennem lyrik og musik
Billet: Gratis
Bibliotek
Hovedbiblioteket

Herlev Bygade 70
2730 Herlev
Danmark

OBS! Flyttet fra den 17.10.

Lars Emil Foder er digter og musiker med en stor interesse for luften og vejret. Sammen med ham skal vi opleve tekst i et utal at former, kreativt og musikalsk formidlet af forfatteren og publikum selv!

Lars Emil Foder med kunstnernavnet LEF har nemlig skrevet bogen ”Luftigheder” som en del af serien ”Æter” fra forlaget Arkiv for Detaljer.
I bogen undersøger han elementet luft: som vejr, som ilt, som ord, som ånd.
Det gør han i en række filosofiske og poetiske tekster: digte, historier, vejrudsigter, fabler, et hullet leksikon, et partitur for vinden – kort sagt: Luftigheder. Og ikke mindst en haiku-fællessang skabt med komponist Ditte Rønn.

Rejs med ad lyriske luftveje og lad dig lette i fællessang: Luftbåren poesi uden at være flyvsk eller højttravende!